KÖZPONTBAN AZ ÖN EGÉSZSÉGE!

Vásárlási feltételek

Általános szerződési feltételek
Adatkezelési tájékoztató
Általános szerződési feltételek
Bevezetés

Üdvözöljük a Fontanus Központ Oktatási és Szolgáltatási Kft. (továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett honlapon. Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a fontanus.hu weboldalon (a továbbiakban: Honlap) elérhető webshop igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Vásárló) általi használatának feltételeit. Vásárló személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik. A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják. A szerződés nyelve magyar. A szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat Szolgáltató nem iktatja, az utólag nem hozzáférhető és megtekinthető. Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát. Vásárló a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:

1. A szolgáltató

Név: Fontanus Központ Oktatási és Szolgáltatási Kft.

Székhely, levelezési cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 3. 3.em 2.

Bankszámla száma: CIB Bank Zrt. 10700062-67830347-51100005

Adószám: 24260246-2-41

Cégjegyzékszám: 01-09-206800

Bejegyző bíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

E-mail: fontanus@fontanus.hu, info@fontanusegeszseg.hu

2. A Honlap használata

A teljes Weboldal elérhető minden Felhasználó számára; a Weboldal szolgáltatásai nem igényelnek regisztrációt. Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy amennyiben egy Felhasználó a jelen ÁSZF-ben foglaltakat megszegi, a Felhasználó szolgáltatáshoz történő hozzáférését előzetes figyelmeztetés vagy tájékoztatás nélkül végérvényesen korlátozza, regisztrációját az összes kapcsolódó adattal együtt törölje.

3. A honlapon történő vásárlás

3.1. Regisztráció

A Honlap tartalmának megtekintéséhez és a vásárláshoz regisztráció nem kötelező. Ha a Vásárló regisztrálni kíván, akkor a vásárlási folyamat során megjelenő regisztrációs felület értelemszerű kitöltésével teheti meg. Ha a Vásárló minden adatot megadott, ami a regisztrációhoz szükséges, akkor a „Fiók létrehozása?” gombra kattintva véglegesítheti regisztrációját. Szolgáltató a Vásárlót a Honlap felületén keresztül, illetve e-mailben értesíti a regisztráció sikerességéről. Vásárló jogosult a regisztrációját bármikor törölni a fontanus@fontanus.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. A regisztráció törlését Szolgáltató megfelelő azonosításhoz és ahhoz köti, hogy a törlésre vonatkozó email a vásárló fiókjához megadott e-mail címről érkezzen, hogy biztosan megállapítható legyen, hogy a regisztráció törlését az arra jogosult kezdeményezte Vásárló felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód. A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Vásárló felelős. Amennyiben a Vásárló tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót. Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

 

3.2. Előrendelés

Az „előrendelhető” státusszal rendelkező termékek olyan termékek, amelyek még kereskedelmi forgalomban nem elérhetőek, azonban a közeljövőben várható elérhetőségükre tekintettel lehetőség van előrendelést leadni. Előrendelés rögzítése esetén, az első szállítmányból válik elérhetővé a termék az előrendelést rögzített Vásárlók számára. Amennyiben az előrendelések számát el nem érő mennyiségű szállítmány érkezik, úgy a rögzített előrendelések időbeli sorrendje alapján kerülnek a Vásárlók kiszolgálásra. Amennyiben a termék egyáltalán nem- vagy késve érkezik meg Szolgáltató részére az előzetesen feltüntetett megjelenési időponthoz képest, úgy a nem- illetve késedelmes teljesítésért, valamint az ebből eredő károkért Szolgáltató felelősségét kizárja.

 

Előrendelhető” státusszal rendelkező termékek esetén az árváltoztatás jogát fenntartjuk!

 

3.3 Megrendelés

A Honlap tartalmának megtekintéséhez, valamint a Holnapon történő megrendeléshez a regisztráció nem kötelező, így a Vásárló regisztráció nélkül is tud megrendelést leadni a Honlapon eladásra meghirdetett termékekre.

A vásárláshoz a következő adatokat kötelező megadnia a Szolgáltató részére:Keresztnév

  • Keresztnév
  • Vezetéknév
  • Ország
  • Megye
  • Város
  • Irányítószám
  • Utca, házszám
  • Telefonszám
  • E-mail cím

A Vásárló a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, egyéb választható tulajdonságáról, a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat. Az ismertető leírás esetleges pontatlanságáért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A termékképek csak illusztrációk, azok a valóságtól eltérhetnek.

A Vásárló a termék jellemzőiről tájékoztatást nyújtó felületen található „Kosárba rakom” feliratra kattintva választhatja ki a megrendelni kívánt terméket és helyezheti virtuális kosarába, majd a kosár a felületen tudja megadni termék mennyiségét. A kosár tartalmát (a kiválasztott termék darabszámát, és annak árát) Vásárló a Honlap jobb oldalán, a "Kosár" ikonra kattintva tekintheti meg.

A „Kosár” felületen a Vásárló részletesen megtekintheti és ellenőrizheti a kosárba helyezett termékek listáját, azok nettó és bruttó árát, a megrendelni kívánt darabszámot, valamint az összegző táblázat alján a megrendelése végösszegét. Ezen a felületen a Vásárló még bármikor módosítani tud kosarának tartalmán, hiszen lehetősége van arra, hogy töröljön terméket kosarából, illetve a termék mennyiségén (darabszámán) is változtatni tud a „Mennyiség” oszlopban, melyet a „Kosár frissítése” ikonra kattintva frissíthet.

Vásárló ezen a felületen választhat a megrendelni kívánt termék kiszállítására vonatkozó opciók közül. (Postai csomag vagy személyes átvétel.) Vásárló a kiválasztott szállítási mód költségeiről is ezen a felületen tájékozódhat. A „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintással a Vásárló folytathatja a megrendelését a Honlapon.

A megjelenő felületen Vásárló választhat, hogy

  • amennyiben regisztrált felhasználója a Honlapnak, úgy belép az oldalra vagy
  • „Számlázási adatok” kitöltésével folytatja a rendelést regisztráció nélkül vagy
  • „Számlázási adatok” kitöltésével folytatja a rendelést, és amennyiben még nem rendelkezik regisztrációval, de kíván élni a lehetőséggel, úgy a 2.1 pontban leírtak alapján jár el.

A „Számlázási adatok” megadása után Vásárló választhat, hogy a „Számlázási adatokkal” megegyező vagy eltérő címre kéri a megrendelni kívánt terméket a „Szállítási adatok” oldal értelemszerű kitöltésével.

Vásárló ezt követően a „Megerősítés & Fizetés” felületen választani tud a fizetési módok között (PayPal vagy Közvetlen banki átutalás.) Ha Vásárló választott a rendelkezésre álló lehetőségek közül és a jelen ÁSZF elolvasását és megértését követően elfogadta azt, és mindent rendben talált a megrendelésével kapcsolatban, akkor a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva a választott fizetési folyamatnak megfelelő oldalra lép tovább. (PayPal esetén a PayPal felületére, míg közvetlen banki átutalás választása esetén a megrendelés értékének átutalásához szükséges adatokat tartalmazó tájékoztató oldalra.)

Szolgáltató a megrendelés sikerességéről az ezt követő felületen és e-mailben is értesíti a Vásárlót. A megrendelés beérkezését követően előfordulhat, hogy bizonyos termékekből nem áll rendelkezésre elegendő mennyiség a Vásárló kiszolgálásához (törekszünk arra, hogy mindig a legfrissebb készlettel dolgozzunk).

Ebben az esetben Szolgáltató munkatársa e-mailben vagy a Vásárló által megadott telefonszámon informálja a Vásárlót és tájékoztatja az alternatív megoldásokról.

Ha a Vásárló regisztrált korábban a Honlapra, de elfelejtette jelszavát, lehetősége van a jelszó emlékeztető segítségét igénybe venni. („Elfelejtettem a jelszavamat”)

 

3.4. Termékek ára

A Honlapon megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon (bruttóban) van feltüntetve.

A termékek mellett feltüntetett vételár nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz, beleértve a házhoz szállítás díját is, amennyiben házhozszállítással rendelte meg a terméket.

 

3.5. Adatbeviteli hibák javítása

Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Honlapon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására akár a saját fiókjában (felhasználói adatok módosítása), akár a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból az „X” gombra kattintva, illetve a termék mennyiségén (darabszámán) is változtatni tud a „Mennyiség” oszlopban).

Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím). A regisztrált Vásárlók a Profiljukba belépve bármikor megváltoztathatják az ott megadott kapcsolati, számlázási, szállítási adataikat.

Amennyiben a Vásárló véglegesítette rendelését és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül (max. 24 óra) kezdeményeznie kell a rendelése törlését. A hibás rendelés törlését a megrendeléskor/regisztrációkor megadott e-mail címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti Vásárló a Szolgáltató felé. Ezt követően a helyes adatokat tartalmazó rendelés újra feladható.

 

3.6. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Vásárló által elküldött ajánlat megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Vásárló részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.

E visszaigazoló e-mail Szolgáltató részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és Vásárló között. Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

Ha Vásárló rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

 

3.7. Fizetés

1. PayPal útján

PayPal útján történő fizetés esetén a PayPal oldala automatikusan megjelenik, ahol vagy belépés, vagy regisztráció útján kezdhető meg az elektronikus fizetést. A fizetés a megrendelés véglegesítését követően rögtön kell, hogy megtörténjen. A PayPal egy nemzetközi elektronikus kereskedelmi (készpénzmentes pénzforgalmi szolgáltatásokat nyújtó) pénzügyi szervezet. A PayPal rendszere elektronikus számlát vezet ügyfelei részére, melyet bankszámláról tölthetünk fel. Így az internetes vásárlás egyszerű és biztonságos, a PayPal felhasználói név, valamint a jelszó megadása elegendő a fizetés lebonyolításához. A bank és a PayPal tranzakciós oldalain történtekért a Szolgáltató felelősséget vállalni nem tud, mivel az adatokat a bank kezeli.

2. Közvetlen banki átutalás

Közvetlen banki átutalásos fizetési mód választása esetén, Vásárló a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomását követően a megrendelésének visszaigazolását és egyidejűleg az átutaláshoz szükséges adatokat tartalmazó oldalra lép tovább. Vásárlónak 3 munkanap áll rendelkezésére a közvetlen banki átutalás teljesítésére. Az átutalás teljesítettnek minősül, amennyiben az átutalt összeg maradéktalanul megérkezik a Szolgáltató bankszámlájára. Amennyiben az átutalás határidőben nem teljesül, úgy Szolgáltató jogosult a megrendelés törlésére.

 

 

3.8. Számla

Szolgáltató a megrendelt termékek kiszállításakor/személyes átvételekor Vásárló részére, a kifizetés igazolására, a termékkel együtt kinyomtatott számlát ad.

 

3.9. Kiszállítás, átvételi lehetőségek

A Honlapon leadott rendelések kiszállítása a Vásárló által megadott címre, csomagként történik. A kézbesítésre az általános csomagküldés, postai szabályok érvényesek.

3.9.1 Kiszállítás költsége

A kiszállítás költsége a szállítás helyszínétől függően kerül meghatározásra.

3.9.2. Kiszállítás határideje

A megrendelés feladásának határideje 5 munkanap. Szolgáltató – Felek eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb öt munkanapon belül köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsátani (feladni postai úton) a terméket.

A Szolgáltató késedelme esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni. A fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni akkor, ha

  1. a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
  2. a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

 

4. Elállási jog

4.1. Elállási jog gyakorlásának menete

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”). Fogyasztó a szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

  1. terméknek,
  2. több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
  3. több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  4. ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a megrendelés érkezésekor kiküldött igazoló e-mailben csatolt elállási nyilatkozat mintát is, de nem kötelező. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt (akár a 14. napon) elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 3. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma. Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban megjelölt címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni.

A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta e költségek viselését. Szolgáltató azonban nem vállalja sem a visszaszállítás megszervezését, lebonyolítását, továbbá nem vállalja át a Fogyasztótól a termék visszajuttatás költségét sem. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni.

A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli. Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.

Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

A Szolgáltató tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.

 

4.2. Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog:

  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. Az ilyen termékek visszavétele a Szolgáltatótól nem várható el akkor, ha a Fogyasztó a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel vagy testnedvekkel, illetve baktériumokkal érintkezett, így a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható. Amennyiben a Fogyasztó még nem kezdte meg ezen, a kivételszabály alá tartozó termékek használatát, tehát a terméket közvetlenül védő csomagolást még nem bontotta fel, elállási jogát az általános szabályok szerint gyakorolhatja. (pl. kozmetikumok)
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak.

 

5. Szavatosság

5.1. Kellékszavatosság

Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek.

Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval. Vásárló közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

 

5.2. Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – az 5.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Vásárló a termékgyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti.

E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja. A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

5.3. Jótállás

Szolgáltatót nem terheli jogszabályban előírt kötelező jótállás biztosításával kapcsolatos kötelezettség.

 

5.4. Szavatossági igények érvényesítése Szavatossági igényeit a Vásárló az 1. pontban feltüntetett elérhetőségeken keresztül jelentheti be, érvényesítheti.

6. Jogérvényesítési lehetőségek

6.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja

Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az 1. pontban megjelölt elérhetőségeken keresztül teheti meg.

Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőrzi - vesz fel.

Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni; Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.

 

6.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
  • Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

 

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefon: 06-1-488-2131

Fax: 06-1-488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

 

  • Bírósági eljárás kezdeményezése,
  • Online vitarendezés.

Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.

Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók, a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat. Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.

 

7. Egyéb rendelkezések

7.1. Felelősség

Vásárló a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

Szolgáltató kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért. Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

A Vásárlók által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni. A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

Az Internet globális jellege miatt Vásárló elfogadja, hogy a Honlap használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe köteles eljárni. Amennyiben a Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Vásárló államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Vásárlót terheli a felelősség.

Amennyiben a Vásárló a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

A Honlapon, a termékekről írt kritikák és egyéb kapcsolódó vélemények minden esetben a Vásárlók álláspontját tükrözik, tartalmukért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A Szolgáltató azonban fenntartja a jogot a közízlést, üzleti érdekeit vagy törvényt sértő vélemények értesítés nélküli törlésére.

Szolgáltató és Vásárló között a jelen Általános Szerződési Feltételek alapján létrejött megállapodás megszűnik, ha a Vásárló törli a regisztrációját, vagy ha a Szolgáltató törli a Vásárló regisztrációját.

 

7.2. Szerzői jogok

A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege, technikai megoldásai és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított Vásárlója a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

A Honlap tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Vásárlónak a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a fontanus.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.

Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

A Szolgáltatás igénybevételével Vásárló elfogadja, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatás igénybevétele során a Vásárló által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.

 

8. Az általános szerződési feltételek egyoldalú módosítása

Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.

 

9. Tulajdonjog fenntartása

A vételár teljes kifizetéséig a termék a Szolgáltató tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Vásárló birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Szolgáltató irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.

 

10. Elérhetőség, érvényesség

A vételár teljes kifizetéséig a termék a Szolgáltató tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Vásárló birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Szolgáltató irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni. Jelen dokumentum a címsor feletti található ikonokat használva kinyomtatható, vagy fájl formájában letölthető.

Jelen dokumentum letölthető változata a következő linkre kattintva érhető el:

http://www.fontanusegeszseg.hu/shop_help.php?tab=terms

 

Jelen dokumentum 2024. október 1-jétől visszavonásig hatályos.

Adatkezelési tájékoztató
BEVEZETŐ

Fontanus Központ Kft.
Fontanus Egészségközpont
Adatkezelési tájékoztató

 

A tájékoztató kiterjed a Fontanus Központ Oktatási és Szolgáltatási Kft. (székhely: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 3. III/2., cégjegyzékszám: 01-09-206800, adószám: 24260246-2-41), továbbiakban: Szolgáltató által folytatott adatkezelésekre, ideértve az általa a Fontanus Egészségközpontban nyújtott Szolgáltatásokkal kapcsolatban keletkező adatkezelésekre, a GDPR-ral összhangban.
A Szolgáltató kiemelten fontosnak tartja a Felhasználók információs önrendelkezési jogának tiszteletben tartását. A Szolgáltató a Felhasználók személyes adatait bizalmasan kezeli, és megtesz minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, amely az adatok biztonságát garantálja.
Amennyiben a kezelt adatok köre, az adatkezelés többi körülménye változik, a jelen adatkezelési tájékoztatót a GDPR előírásainak megfelelően 30 napon belül módosítjuk és közzétesszük a www.fontanusegeszseg.hu weboldalon (és más kapcsolódó honlapokon).


Kérjük, hogy minden esetben gondosan olvassa el az adatkezelési tájékoztató módosításait, mert fontos információkat tartalmaznak személyes adatai kezeléséről.

TARTALOMJEGYZÉK


1. Fogalmak

2. Az adatkezelő megnevezése és az adatkezelés helye

3. Az adatkezelés körülményei, jogalapja, célja, esetkörei

4. Az érintettet megillető jogok

5. Jogérvényesítési lehetőségek

5.1. Tájékoztatáshoz való jog

5.2. Helyesbítés, kiegészítés joga

5.3. Törléshez való jog

5.4. Az adatkezelés korlátozásához való jog

5.5. Adathordozhatósághoz való jog

5.6. Tiltakozás joga

5.7. Automatizált döntéshozatal egyedi ügyekben, ideértve a profilalkotást

5.8. Visszavonás joga

6. Adatfeldolgozók igénybevétele

7. Adattovábbítás

8. Adatvédelmi incidensek kezelése

9. Adatbiztonság

10. Egyéb rendelkezések

1. Melléklet

- Honlapokkal, hírlevelekkel, emailes levelezéssel kapcsolatos adatkezelések
- Honlap látogatása során keletkező személyes adatok (cookie-k, sütik)
- Marketingcélú megkeresés, hírlevélküldés esetén történő adatkezelés
- Email kapcsolatfelvétel, panaszkezelés
- Adatfeldolgozás

2. Melléklet

- Online vásárlás, online jelentkezés, fizetés, számlázás
- Internetes megrendelés, illetve képzésekre való jelentkezés során keletkező személyes adatok
- Számlázással összefüggő adatkezelés
- Adatfeldolgozás
- Internetes fizetés

3. Melléklet – Fontanus Egészségközpont adatkezelések

4. Melléklet – Képzésekkel kapcsolatos adatkezelések

5. Melléklet – Kép- és hangfelvétel résztvevőkről

1. Fogalmak


A tájékoztatóban található legfontosabb fogalmak és értelmezésük:

 

  • Érintett: bármely információ alapján azonosított vagy azonosítható természetes személy;
  • Személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre (az Érintett) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;
  • Adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;
  • Adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;
  • Adattovábbítás: az adat meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele;
  • Nyilvánosságra hozatal: az adat bárki számára történő hozzáférhetővé tétele;
  • Adattörlés: az adat felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállítása többé nem lehetséges;
  • Adatmegsemmisítés: az adatot tartalmazó adathordozó teljes fizikai megsemmisítése;
  • Adatfelelős: az a közfeladatot ellátó szerv, amely az elektronikus úton kötelezően közzéteendő közérdekű adatot előállította, illetve amelynek a működése során ez az adat keletkezett;
  • Adatállomány: az egy nyilvántartásban kezelt adatok összessége;
  • Harmadik személy: olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely nem azonos az Érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére irányuló műveleteket végeznek;
  • Az adatkezelés korlátozása: a tárolt személyes adatok megjelölése jövőbeli kezelésük korlátozása céljából;
  • Adatfeldolgozás: Adatkezelő által végzett adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétöl, feltéve hogy a technikai feladatot az adatokon végzik;
  • Adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;
  • Az Érintett hozzájárulása: az Érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az Érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez;
  • Címzett: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e. Azon közhatalmi szervek, amelyek egy egyedi vizsgálat keretében az uniós vagy a tagállami joggal összhangban férhetnek hozzá személyes adatokhoz, nem minősülnek címzettnek; az említett adatok e közhatalmi szervek általi kezelése meg kell, hogy feleljen az adatkezelés céljainak megfelelően az alkalmazandó adatvédelmi szabályoknak;
  • Adatvédelmi incidens: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményez.


A tájékoztatóban használt fogalmak összhangban vannak

 

  • az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (továbbiakban: GDPR)
  • az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény,
  • a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény,
  • az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény,
  • az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.),
  • a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V törvény,
  • a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény (továbbiakban Grt.),
  • a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény,
  • a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény,
  • a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény,
  • a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság előzetes tájékoztatás adatvédelmi követelményeiről szóló ajánlásai
    fogalmaival.
2. Az adatkezelő megnevezése és az adatkezelés helye


Az adatok kezelője a honlap üzemeltetője és a szolgáltatások nyújtója a Fontanus Központ Oktatási és Szolgáltatási Kft. (továbbiakban: Adatkezelő).

  • Székhely: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 3. 3. em. 2.
  • Email: fontanus@fontanus.hu
  • Cégjegyzékszám: 01-09-206800
  • Adószám: 24260246-2-41
  • Az adatkezelés helye: Magyarország.
3. Az adatkezelés körülményei, jogalapja, célja, esetkörei


Az Adatkezelő adatkezelése különböző tevékenységekkel kapcsolatosan különböző jogalapok szerint történik. Az egyes adatkezelési tevékenységek a vonatkozó mellékletekben kerülnek feltüntetésre.

4. Az érintettet megillető jogok

Az Érintettek számára minden, az adatkezelési esethez tartozó jogalaphoz kapcsolódó jog gyakorlásának lehetősége biztosított. Az Érintett által az egyes jogok gyakorlása kapcsán benyújtott kérelmeket írásban teheti meg:

  • postai úton: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 3. III/2. címre címezve vagy
  • email útján: fontanus@fontanus.hu címre írt elektronikus levélben.

Az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az Érintettet a megadott jogok gyakorlása céljából Adatkezelő részére megküldött kérelem nyomán hozott intézkedésekről. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható.
A határidő meghosszabbításáról az adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az Érintettet. Ha az Érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatás elektronikus úton kerül megadásra, kivéve, ha az Érintett azt másként kéri. Ha az adatkezelő nem tesz intézkedéseket az Érintett kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az Érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy az Érintett panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.

5. Jogérvényesítési lehetőségek

Az Érintett jogait emailben vagy postai úton küldött kérelemben gyakorolhatja. Telefonon keresztül bármely jog érvényesítésére nincs lehetőség.


Az Érintett jogait érvényesíteni nem tudja, ha az Adatkezelő bizonyítja, hogy nincs abban a helyzetben, hogy azonosítsa az Érintettet. Ha az Érintett kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy túlzó (különösen az ismétlődő jellegre figyelemmel) az Adatkezelő a kérelem teljesítéséért észszerű mértékű díjat számíthat fel vagy megtagadhatja az intézkedést. Ennek bizonyítása Adatkezelőt terheli. Ha az Adatkezelőnek kétsége merül fel a kérelmet benyújtó természetes személy kilétével kapcsolatban, további, a kérelmező személyazonosságának megerősítéséhez szükséges információk nyújtását kérheti.


Az Érintett az Info.tv., a GDPR, valamint a Polgári Törvénykönyv alapján:

  1. a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhat,
    Cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.;
    Email: ugyfelszolgalat@naih.hu;
    Honlap: www.naih.hu
    vagy
  2. választása szerint az alperes székhelye vagy az Érintett lakóhelye szerint illetékes bíróság előtt érvényesítheti jogait.
5.1. Tájékoztatáshoz való jog

Az Érintett bármikor jogosult tájékoztatást kérni az Adatkezelő által kezelt, rá vonatkozó személyes adatokról és a kezelésükkel kapcsolatos információkról.
Adatkezelő az Érintett kérésére tájékoztatást ad a rá vonatkozó, általa kezelt adatokról, az általa vagy rendelkezése szerint megbízott adatfeldolgozó által feldolgozott adatairól, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, továbbá az adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, az esetleges adatvédelmi incidens körülményeiről, hatásairól és az elhárítására megtett intézkedésekről, továbbá az esetleges adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről.
A tájékozódáshoz való jog írásban gyakorolható. Az Érintett személyazonosságát Adatkezelő minden esetben ellenőrzi.
Adatkezelő az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát kérésre az Érintett rendelkezésére bocsátja. Az Érintett által kért további másolatokért az adatkezelő azadminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel. Az elektronikus úton benyújtott kérelem alapján az információk elektronikus formátumban kerülnek rendelkezésre bocsátásra, kivéve, ha az Érintett másként kéri.
Ha az Érintett kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, az adatkezelő, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre észszerű díjat számolhat fel, vagy megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést.
Az Érintett a tájékoztatást követően, amennyiben az adatkezeléssel, a kezelt adatok helyességével nem ért egyet, úgy a kérelmezheti a rá vonatkozó személyes adatok helyesbítését, kiegészítését, törlését, kezelésének korlátozását, meghatározott esetben tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen, illetve a 6. pontban meghatározottak szerint jogorvoslattal élhet.

5.2. Helyesbítés, kiegészítés joga

Az Érintett kérheti a róla kezelt, rá vonatkozó pontatlan személyes adatok helyesbítését és a hiányos adatok kiegészítését.

5.3. Törléshez való jog

Az Érintett az alábbi indokok valamelyikének fennállása esetén jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat:
a) a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat az Adatkezelő gyűjtötte vagy más módon kezelte;
b) az Érintett visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;
c) az Érintett saját helyzetével kapcsolatos okokból tiltakozik az adatkezelés ellen, és nincs jogszerű ok az adatkezelésre;
d) az Érintett tiltakozik a rá vonatkozó személyes adatok közvetlen üzletszerzés célból történő adatainak kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik;
e) a személyes adatokat az Adatkezelő jogellenesen kezeli;
f) a személyes adatok gyűjtésére közvetlenül gyermekeknek kínált, információs társadalommal összefüggő szolgáltatások kínálásával kapcsolatosan került sor.


Az Érintett a törléshez, elfeledtetéshez való jogával nem élhet, ha az adatkezelés szükséges:
a) a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából;
b) népegészségügy területét érintő közérdek alapján;
c) a közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból, amennyiben a törléshez való jog gyakorlása lehetetlenné tenné vagy komolyan veszélyeztetné ezt az adatkezelést; vagy
d) jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez.

5.4. Az adatkezelés korlátozásához való jog

Az Érintett kérésére Adatkezelő korlátozza az adatkezelést, ha az alábbi feltételek valamelyike teljesül:
a) az Érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, a személyes adatok pontosságának ellenőrzését;
b) az adatkezelés jogellenes, és az Érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
c) az adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az Érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy
d) az Érintett tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az Érintett jogos indokaival szemben.


Ha az adatkezelés korlátozás alá esik, a személyes adatokat a tárolás kivételével csak az Érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni. Adatkezelő az Érintettet az adatkezelés korlátozásának feloldásáról előzetesen tájékoztatja.


Az Adatkezelő minden olyan címzettet tájékoztat az általa végzett valamennyi helyesbítésről, törlésről vagy adatkezelés-korlátozásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Az Érintettet kérésére az adatkezelő tájékoztatja e címzettekről.

5.5. Adathordozhatósághoz való jog

Az Érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa az Adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, és ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa.


Az adathordozhatósághoz való jog kizárólag azon adatok esetében gyakorolható, amelyek kezelésének jogalapja az Érintett hozzájárulása.

5.6. Tiltakozás joga

Az Érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak az adatkezelő fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges kezelése ellen.


Tiltakozás esetén az Adatkezelő a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha azt olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az Érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak. Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, az Érintett jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon a rá vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik.

5.7. Automatizált döntéshozatal egyedi ügyekben, ideértve a profilalkotást

Az Érintett jogosult arra, hogy ne terjedjen ki rá az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely rá nézve joghatással járna vagy őt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené.


Nem alkalmazható a fenti jogosultság, ha az adatkezelés


a) az Érintett és az adatkezelő közötti szerződés megkötése vagy teljesítése érdekében szükséges;
b) meghozatalát az adatkezelőre alkalmazandó olyan uniós vagy tagállami jog teszi lehetővé, amely az Érintett jogainak és szabadságainak, valamint jogos érdekeinek védelmét szolgáló megfelelő intézkedéseket is megállapít; vagy
c) az Érintett kifejezett hozzájárulásán alapul.

5.8. Visszavonás joga

Az Érintett jogosult arra, hogy az adatkezeléshez történő hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.

6. ADATFELDOLGOZÓK IGÉNYBEVÉTELE


Adatok kezelése, tárolása érdekében Adatkezelő különböző szolgáltatókkal működik együtt. Az egyes tevékenységekkel kapcsolatosan igénybe vett adatfeldolgozók a vonatkozó mellékletekben kerülnek feltüntetésre.


7. ADATTOVÁBBÍTÁS


A Felhasználók által megadott személyes adatokhoz kizárólag az Adatkezelő fér hozzá. Személyes adatokat a megjelölteken kívül harmadik személyeknek az Adatkezelő nem ad át. Ez nem vonatkozik az esetleges, törvényben előírt, kötelező adattovábbításokra, amelyekre csak rendkívüli esetekben kerülhet sor. A bíróság, az ügyész, a nyomozó hatóság, a szabálysértési hatóság, a közigazgatási hatóság, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság, illetőleg jogszabály felhatalmazása alapján más szervek tájékoztatás adása, adatok közlése, átadása, illetőleg iratok rendelkezésre bocsátása érdekében megkereshetik az Adatkezelőt. A Szolgáltató a hatóságok részére - amennyiben a hatóság a pontos célt és az adatok körét megjelölte - személyes adatot csak annyit és olyan mértékben ad ki, amely a megkeresés céljának megvalósításához elengedhetetlenül szükséges. Az Adatkezelő az egyes hatósági adatkérések teljesítése előtt minden egyes adat tekintetében megvizsgálja, hogy valóban fennáll-e az adattovábbítás jogalapja.


8. ADATVÉDELMI INCIDENSEK KEZELÉSE

 

Az adatvédelmi incidens a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi. Az Adatkezelő az adatvédelmi incidenssel kapcsolatos intézkedések ellenőrzése, a felügyeleti hatóság tájékoztatása, valamint az Érintett tájékoztatása céljából nyilvántartást vezet, amely tartalmazza az incidenssel Érintett személyes adatok körét, az Érintettek körét és számát, az incidens időpontját, körülményeit, hatásait, az elhárítására megtett intézkedéseket. Ha az Adatkezelő úgy ítéli meg, hogy egy adott incidens magas kockázattal jár az Érintettek jogaira és szabadságaira nézve, indokolatlan késedelem nélkül, de legfeljebb 72 órán belül tájékoztatja az Érintett és a felügyeleti hatóságot az adatvédelmi incidensről.


9. ADATBIZTONSÁG

 

Az Adatkezelő kötelezi magát, hogy gondoskodik az adatok biztonságáról, megteszi továbbá azokat a technikai intézkedéseket, amelyek biztosítják, hogy a felvett, tárolt, illetve kezelt adatok védettek legyenek, illetőleg mindent megtesz annak érdekében, hogy megakadályozza azok megsemmisülését, jogosulatlan felhasználását és jogosulatlan megváltoztatását. Kötelezi magát arra is, hogy minden olyan harmadik felet, akiknek az adatokat esetlegesen továbbítja vagy átadja, ugyancsak felhívja ez irányú kötelezettségeinek teljesítésére. Az adatfeldolgozók a technológia állása és a megvalósítás költségei, továbbá az adatkezelés jellege, hatóköre, körülményei és céljai, valamint a természetes személyek jogaira és szabadságaira jelentett, változó valószínűségű és súlyosságú kockázat figyelembevételével megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket hajtanak végre annak érdekében, hogy a kockázat mértékének megfelelő szintű adatbiztonságot garantálják.

A személyes adatok kezeléséhez a szolgáltatás nyújtása során alkalmazott informatikai eszközöket úgy választja meg és üzemelteti, hogy a kezelt adat:

a) az arra feljogosítottak számára hozzáférhető (rendelkezésre állás);

b) hitelessége és hitelesítése biztosított (adatkezelés hitelessége);

c) változatlansága igazolható (adatintegritás);

d) a jogosulatlan hozzáférés ellen védett (adat bizalmassága) legyen.

 

Az Adatkezelő az adatokat megfelelő intézkedésekkel védi különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés,valamint a véletlen megsemmisülés, sérülés, továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen.

Az Adatkezelő a különböző nyilvántartásaiban elektronikusan kezelt adatállományok védelme érdekében megfelelő technikai megoldással biztosítja, hogy a tárolt adatok - kivéve, ha azt törvény lehetővé teszi - közvetlenül ne legyenek összekapcsolhatók, és az Érintetthez rendelhetők.

Adatkezelő a technika mindenkori fejlettségére tekintettel olyan műszaki, szervezési és szervezeti intézkedésekkel gondoskodik az adatkezelés biztonságának védelméről, amely az adatkezeléssel kapcsolatban jelentkező kockázatoknak megfelelő védelmi szintet nyújt.

Az adatkezelés során megőrzi

a) a titkosságot: megvédi az információt, hogy csak az férhessen hozzá, aki erre jogosult;

b) a sértetlenséget: megvédi az információnak és a feldolgozás módszerének pontosságát és teljességét;

c) a rendelkezésre állást: gondoskodik arról, hogy amikor a jogosult használónak szüksége van rá, valóban hozzá tudjon férni a kívánt információhoz, és rendelkezésre álljanak az ezzel kapcsolatos eszközök.

Az adatkezelő és adatfeldolgozók informatikai rendszere és hálózata egyaránt védett a számítógéppel támogatott csalás, kémkedés, szabotázs, vandalizmus, tűz és árvíz, továbbá a számítógépvírusok, a számítógépes betörések és a szolgálatmegtagadásra vezető támadások ellen. Az üzemeltető a biztonságról szerverszintű és alkalmazásszintű védelmi eljárásokkal gondoskodik. Az interneten továbbított elektronikus üzenetek, protokolltól (email, web, ftp, stb.) függetlenül sérülékenyek az olyan hálózati fenyegetésekkel szemben, amelyek tisztességtelen tevékenységre, szerződés vitatására, vagy az információ felfedésére, módosítására vezetnek. Az ilyen fenyegetésektől megvédendő adatkezelő megtesz minden tőle elvárható óvintézkedést.


10. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

 

Adatkezelő fenntartja a jogot, hogy jelen Adatkezelési Tájékoztatót az Érintettek www.fontanusegeszseg.hu honlapján keresztül történő előzetes értesítése mellett egyoldalúan módosítsa. A módosítás hatályba lépését követően az Érintett ráutaló magatartással elfogadja a módosított Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltakat.

 

Jelen Adatkezelési Tájékoztató 2024. október 01. napjától érvényes.

1. Melléklet - Honlapokkal, hírlevelekkel, emailes levelezéssel kapcsolatos adatkezelések

Jelen tájékoztató kiterjed valamennyi olyan honlapra, amely jelen tájékoztatóra hivatkozik.


Honlap látogatása során keletkező személyes adatok (cookie-k, sütik):

Érintettek

A kezelt személyes adatok típusa Az adatkezelés célja Az adatkezelés jogalapja Az adatkezelés időtartama

A honlapot látogató Érintettű

 

 

  • dátum,
  • időpont,
  • a Felhasználó számítógépének IP címe,
  • a meglátogatott oldal címe,
  • a Felhasználó operációs rendszerével és böngészőjével kapcsolatos adatok.

A honlap látogatása során a szolgáltató a szolgáltatás működésének ellenőrzése és a visszaélések megakadályozása érdekében rögzíti a látogatói adatokat. A Felhasználók azonosítása és a látogatók nyomon követése.

GDPR 6. cikk (1) bek. a) pont: az Érintett hozzájárulása, kivéve ha a cookie-k használatának kizárólagos célja az elektronikus hírközlő hálózaton keresztül történő közléstovábbítás vagy arra az előfizető vagy Felhasználó által kifejezetten kért, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtásához a szolgáltatónak feltétlenül szüksége van.

Session cookie-k esetén a honlap látogatásának befejezéséig, más esetben maximum 365 napig.

 

Az Érintetteknek lehetőségük van a cookie-kat törölni a böngészők Eszközök/Beállítások menüjében általában az Adatvédelem menüpont beállításai alatt.


Marketingcélú megkeresés, hírlevélküldés esetén történő adatkezelés

Szolgáltató hírlevelet küld a hírlevélre kifejezetten feliratkozott személyek részére. A hírlevélre feliratkozni a Szolgáltató rendezvényein, képzésein, valamint – ha a Szolgáltató erre lehetőséget biztosít – a Honlapon vagy más online felületeken lehetséges, az erre vonatkozó checkbox kipipálásával, illetve gomb megnyomásával.
A Felhasználó korlátozás és indoklás nélkül, ingyenesen leiratkozhat az ajánlatok küldéséről. Ebben az esetben Szolgáltató Felhasználó minden – a reklámüzenetek küldéséhez szükséges – személyes adatát törli nyilvántartásából és további reklámajánlataival nem keresi meg. Felhasználó a reklámokról leiratkozhat az üzenetben lévő linkre kattintva vagy a Honlapon elérhető online fiókjában bejelentkezést követően.
Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye: a személyes adatokat az adatkezelő munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával.

 

Érintettek

A kezelt személyes adatok típusa Az adatkezelés célja Az adatkezelés jogalapja Az adatkezelés időtartama
A hírlevélre feliratkozók személyi köre ● Név,
● email-cím,
● dátum,
● időpont
Reklámot tartalmazó elektronikus üzenetek (email) küldése az Érintettek részére, tájékoztatás nyújtása az aktuális információkról, termékekről, akciókról, új funkciókról. GDPR 6. cikk (1) bek. a) pont: az Érintett hozzájárulása és a Grt. 6. § (5) bekezdése. A hozzájáruló nyilatkozat visszavonásáig, a leiratkozásig

 

Email kapcsolatfelvétel, panaszkezelés
Amennyiben a Honlapon elérhető szolgáltatás igénybevétele során a Felhasználóknak kérdése, problémája van, a honlapon megadott email-címen kapcsolatba léphet az Adatkezelővel.

 

Érintettek

A kezelt személyes adatok típusa Az adatkezelés célja Az adatkezelés jogalapja Az adatkezelés időtartama
Kérdést, problémát email útján közlő személyek

● emailt küldő személy neve, email címe,

● emailben önként megadott egyéb adatok
A kérdés megválaszolása, a probléma megoldása, visszakereshetőség. Ügyfélélmény javítása GDPR 6. cikk (1) a) pont: az Érintett hozzájárulása
Az adatközléstől számított legfeljebb 2 év

 

Adatfeldolgozás

 

Adatfeldolgozó Adatfeldolgozás célja Adatfeldolgozással érintett adatok Érintettek

UNAS Online Kft.

9400 Sopron, Kőszegi út 14.

Adószám:14114113-2-08

A Honlap működtetése (hosting) A honlapon megadandó valamennyi személyes adat A honlapot használó Érintett

 

 

2. Melléklet – Online vásárlás, online jelentkezés, fizetés, számlázás

Internetes megrendelés, illetve képzésekre való jelentkezés során keletkező személyes adatok

Érintettek A kezelt személyes adatok típusa Az adatkezelés célja Az adatkezelés jogalapja Az adatkezelés időtartama
A Fontanus honlapján regisztrált vagy nem regisztrált Felhasználók, akik rendelést adnak le vagy képzésre jelentkeznek ● jelszó,
● név,
● email cím,
● telefonszám/ mobiltelefonszám,
● cím,
● pénzügyi adatok
A szolgáltató a weboldal teljes körű használata, szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése céljából kezeli Felhasználók személyes adatait GDPR 6. cikk (1) bek. a) pont: az Érintett hozzájárulása A regisztráció törlésével azonnal. Számviteli bizonylatok esetében a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése alapján 8 év

 

Számlázással összefüggő adatkezelés

Érintettek A kezelt személyes adatok típusa Az adatkezelés célja Az adatkezelés jogalapja Az adatkezelés időtartama
A Szolgáltatást igénybe vevő személyek ● név,
● számlázási cím (ország, irányítószám, város, utca, házszám, emelet, lépcsőház, lakás stb.)
Számla kiállítása GDPR 6. cikk (1) bek. c) pontja szerinti jogi kötelezettség teljesítése [a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (Szmtv.) 169. § (2) bekezdése alapján]. A kiállítás időpontjától számított 8 év
A Szolgáltatást igénybe vevő személyek ● email-cím A számla megküldése az érintett részére GDPR 6. cikk (1) bek. f) pontja szerinti jogos érdek.
Adatkezelőnek a jogszabály teljesítése érdekében jogos érdeke fűződik a kiállított számla érintett részére történő megküldéséhez
A számviteli jogszabályoknak megfelelően (kiállítás időpontjától számított 8 évig)

Adatfeldolgozás

Adatfeldolgozó Adatfeldolgozás célja Adatfeldolgozással érintett adatok Érintettek
Csomagküldő szolgálat Megrendelt termékek házhozszállításának
megszervezése.
- név
- szállítási cím
- telefonszám
- email-cím
A Honlapon rendelést leadó természetes személyek.

Internetes fizetés

A Honlapon az Adatkezelő lehetőséget biztosíthat PayPal fizetési rendszerén keresztüli fizetésre. A PayPal egy online fizetési szolgáltató. A kifizetések feldolgozása az úgynevezett PayPal számlákon keresztül történik, amelyek virtuális magán- vagy üzleti számlákat jelentenek. A PayPal képes PayPal felhasználói fiók nélkül is fizetést lebonyolítani bankkártya használatával. Egy PayPal számla egy email cím használatával működik, ezért klasszikus számlaszáma nincs a PayPal számláknak. A PayPal lehetővé tesz online fizetéseket harmadik fél számára, illetve fizetések fogadását is. A PayPalon keresztüli fizetések révén a vásárló tranzakciója teljes mértékben biztonságban van. A PayPal európai működtetéje: PayPal (Europe) S.à.r.l. S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, 2449 Luxembourg, Luxemburg.


Ha az érintett PayPal-t használ mint a fizetési lehetőség az online megrendelés során, akkor az érintett adatai automatikusan továbbítódnak a PayPal felé. A fizetési lehetőség választásával az érintett hozzájárul a fizetés feldolgozásához szükséges személyes adatok átadásához. A következő személyes adatok átadása történhet a PayPal felé: vezetéknév, keresztnév, számlázási cím, email cím, IP cím, telefonszám, vagy más, a fizetés feldolgozásához szükséges adat. A vásárlási szerződés megkötéséhez szintén szükséges ezen adatok kezelése.


Az adatok továbbítása a fizetés feldolgozására és a csalások megelőzésére irányul. Az adatkezelő a személyes adatokat a PayPal-ra ruházza át, különösen akkor, ha az adattovábbításhoz jogos érdeke fűződik. A PayPal, ha szükséges a személyes adatokat leányvállalatok és szolgáltatók vagy alvállalkozók részére továbbíthatja a szerződéses kötelezettségek teljesítéséhez szükséges mértékben.


További információk a PayPalról: https://www.paypal.com/HU/webapps/mpp/ua/servicedescription-full?locale.x=hu_HU
A PayPal adatvédelmi rendelkezései: https://www.paypal.com/HU/webapps/mpp/ua/privacy-full?locale.x=hu_HU

 

3. Melléklet – Fontanus Egészségközpont adatkezelések

Időpontfoglalás
A Honlapon keresztül lehetőség van mozgásszervi rehabilitáció, gyógytorna, gyógymasszázs és egyéb más mozgásszervi állapotfelmérés és tanácsadás céljából időpontfoglalásra, majd online konzultáció igénybevételére (a továbbiakban együttesen: Szolgáltatás). Az online orvosi rendelés, mint telemedicina lehetőség biztosítására abban az esetben kerülhet sor, amennyiben az egészségügyi szolgáltatás nyújtásának nem feltétele a beteg személyes jelenléte, és ha az ellátás sajátosságai és orvosszakmai megítélése ezt lehetővé teszik. Az egyéb tárgyú online konzultáció nem minősül telemedicina szolgáltatásnak vagy egészségügyi szolgáltatásnak.


Az időpontfoglaló felület adatkezelése:

Érintettek A kezelt személyes adatok típusa Az adatkezelés célja Az adatkezelés jogalapja Az adatkezelés időtartama
A Szolgáltatásra időpontot foglaló személyek. ● név,
● kiválasztott Szolgáltatás és időpont
● email-cím
● telefonszám
Időpontfoglalás, valamint kapcsolatfelvétel GDPR 6. cikk (1) bek. b) pontja szerint a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtétele. Az online vagy telefonos konzultáció létrejöttéig.

 

Konzultációval, tanácsadással, rendeléssel kapcsolatos adatkezelés
Adatkezelő többféle személyes és online konzultációra (mozgásszervi tanácsadás, edzés tanácsadás, táplálkozási tanácsadás, post-covid rehabilitáció, mozgásszervi rehabilitáció) biztosít lehetőséget. A személyes, illetve online konzultáció egyes esetekben orvosi ellátás körébe is tartozhat, melyre a (hagyományos és telemedicinális) egészségügyi szolgáltatásra vonatkozó adatkezelési szabályok (így pl. EESZT adatszolgáltatások) is irányadók.
A konzultáció, ellátás keretében sor kerülhet:
● az érintett tájékoztatására, beleegyezésére, valamint adatainak kezelésére vonatkozó nyilatkozatok fogadására,
● felmérésre, előszűrésre,
● orvosi tevékenység esetében diagnózis, terápiás javaslat felállítására röntgenfelvételek leletezésére, szükség esetén gyógyszer ill. segédeszköz rendelésére,
● korábbi, személyes találkozáson alapuló vagy online tanácsadást, ellátást követő kontrollra és utógondozásra,
● egyéb tanácsadásra, konzultációra.


Az online konzultáció keretében sor kerülhet:
● előzetes kapcsolatfelvételre,
● az érintett tájékoztatására, beleegyezésére, valamint adatainak kezelésére vonatkozó nyilatkozatok fogadására,
● felmérésre, előszűrésre,
● orvosi tevékenység esetében diagnózis, terápiás javaslat felállítására távkonzultáció keretében, illetve távmonitoringra, röntgenfelvételek leletezésére, szükség esetén gyógyszer ill. segédeszköz rendelésére,
● korábbi, személyes találkozáson alapuló vagy online tanácsadást, ellátást követő kontrollra és utógondozásra,
● egyéb online vagy telefonos tanácsadásra, konzultációra.


Az online konzultációról fénykép, videó- és/vagy hangfelvétel nem készül.

 

Érintettek A kezelt személyes adatok típusa Az adatkezelés célja Az adatkezelés jogalapja Az adatkezelés időtartama
konzultációt igénybe vevő személyek ● név és azonosításhoz szükséges más adatok
● érintett által rendelkezésre bocsátott előzményadatok, ideértve akár egészségügyi adatok megadását is
az érintett azonosítása, tanácsadáshoz szükséges adatok rendelkezésre állása GDPR 6. cikk (1) bek. a) pontja, valamint egészségügyi adatok esetében a GDPR 9. cikk (2) bek. a) pontja szerinti hozzájárulás rögzítéstől számított legfeljebb 5 év vagy a hozzájárulás visszavonása
orvosi ellátást igénybe vevő személyek A fentieken túl:
● TAJ szám
● Ambuláns lap tartalma: a alapellátók által továbbított, illetve a rendszerben keletkezett adatokat, labor és vizsgálati eredményeket, gyógyszerelést, a szakorvos által felállított diagnózist, terápiás javaslatot, a betegútra vonatkozó további javaslatot.
Egészségügyi dokumentáció készítése GDPR 6. cikk (1) bek. c) pontja, valamint egészségügyi adatok esetében a GDPR 9. cikk (2) bek. g) pontja szerinti jogi kötelezettség teljesítése Az Eüak. alapján az egészségügyi dokumentációt az adatfelvételtől számított legalább 30 évig, a zárójelentést legalább 50 évig kell megőrizni.

 

Egészségügyi ellátás nyújtása esetén az egészségügyi dokumentáció és más adatok a jogszabályi előírásoknak megfelelően az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) rendszerébe feltöltésre kerülnek.

 

4. Melléklet – Képzésekkel kapcsolatos adatkezelések

 

Érintettek


A kezelt személyes adatok típusa


Az adatkezelés célja


Az adatkezelés jogalapja


Az adatkezelés időtartama
Képzésekre jelentkező és azokon részt vevő Felhasználók személyi köre.

A képzésre jelentkező, illetve azon részt vevő személy
● természetes személyazonosító adatai,
● elektronikus levelezési címe és
● legmagasabb iskolai végzettségére vonatkozó adata.


Valamint a képzéssel összefüggő adatok, amelyek a képzésben részt vevő személy
● legmagasabb iskolai végzettségével, szakképesítésével, szakképzettségével és idegennyelv-ismeretével,
● a képzésbe történő belépésével és a képzés elvégzésével, illetve a képzés elvégzése hiányában a képzésből történő kilépésével,
● a képzés során történő értékelésével és minősítésével,
● a képzéssel összefüggő fizetési kötelezettségeivel kapcsolatosak.

A Fontanus mint felnőttképző részére előírt adatszolgáltatási és nyilvántartási kötelezettségek teljesítése. A felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény 21. § A felnőttképzési szerződés megkötésétől számított nyolcadik év utolsó napjáig.

 

A Fontanus a felnőttképzésben részt vevő személyek természetes személyazonosító adataira, elektronikus levelezési címére, valamint legmagasabb iskolai végzettségére vonatkozó adatot szolgáltat a felnőttképzési államigazgatási szerv részére a felnőttképzés adatszolgáltatási rendszerében a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény rendelkezései szerint.

 

5. MELLÉKLET – KÉP- ÉS HANGFELVÉTEL RÉSZTVEVŐKRŐL

 

A Fontanus az ismeretterjesztő előadásain, rendezvényein, képzésein, a egyéni és csoportos Balance2 órákon, az Érintettről hang- és/vagy képfelvétel készülhet, a Fontanus Központ ezeket a felvételeket az egészséges életmód, a képzések és a Balance2 népszerűsítése érdekében bármilyen díjigény nélkül nyilvánosság elé tárhatja, ezeket a TV-ben, rádióban, sajtóban, videofilmen, fotón, online környezetben felhasználhatja. A részvétellel az Érintett hozzájárul adatainak kezeléséhez.

 

Érintettek


A kezelt személyes adatok típusa


Az adatkezelés célja


Az adatkezelés jogalapja


Az adatkezelés időtartama
Képzéseken, rendezvényeken részt vevő Felhasználók A képzésre jelentkező, illetve azon részt vevő személy
● neve,
● képmása, hangja
Az egészséges életmód, a fejlődés, valamint az ezzel kapcsolatos Fontanus módszertanok és programok népszerűsítése. GDPR 6. cikk (1) bek. a) pontja szerinti hozzájárulás A hozzájárulás visszavonásáig